Keď sa rozhodla moja známa ,že využije čas na dôchodku na administratívu získania aspoň časti zaplatených EUR u svojho zubára, myslela si , že aspoň niečo ušetrí. Informáciu ako na to u svojho zubára a jeho dvoch sestričiek nezískala. “ To sme ešte nikdy nerobili “ povedali sestričky. Vybrala sa teda na „svoju“ poisťovňu , v ktorej odvádzala viac ako 40 rokov zdravotné odvody ,z ktorých nemíňala na zubára nič ,nakoľko bola viac ako 25 rokov samo plátkyňou . Nechávala u zubára každý rok do 100 EUR na zubnú hygienu a drobné opravy zubov . Verila ,že čas ,ktorý strávi nad papiermi sa jej vráti vo forme zníženia nákladov na opravu jej zubov. Od ochotných pracovníčok poisťovne získala množstvo informácií. Už tú prvú nevedela pochopiť a postupne prestala chápať čo jej to hovoria . “ Preplatíme Vám niečo ,ale najskôr Vám musíme úkony ,ktoré Vám bude zubár robiť schváliť minimálne dva týždne dopredu “ povedala pracovníčka poisťovne. Snažila sa pochopiť ako takýto zoznam od zubára a jeho „ochotných “ sestričiek zoženie . Nakoniec našla odvahu a išla sa k zubárovi spýtať. Tam dostala prísľub ,že jej spravia taký zoznam , len nemajú kódy úkonov pre jej zdravotnú poisťovňu. Známa sa vrátila na poisťovňu ,kde jej ochotne vytlačili celý zoznam zdravotníckych kódov , nielen pre úkony zubárske ,ale aj iné zdravotnícke úkony , predstavujúcich 100 tlačených strán. S týmto zoznamom sa vrátila k zubárovi , ktorý jej vypísal žiadosť a v ňom zoznam úkonov , ktorým by sa mala po schválení žiadosti podrobiť. Po dvoch týždňoch ju vyzvali o doplnenie žiadosti o potvrdenie o absolvovaní PLP v predchádzajúcom kalendárnom roku . Potvrdenie získala po zaplatení administratívneho poplatku 8€ . Po pár týždňoch jej prišiel papier od poisťovne : “ Vaša žiadosť bola schválená a bude Vám uhradená časť nákladov vo výške 78,15 € „. Známa sa tešila ako veľa zo 100 Eur každoročne platených u zubára ušetrí . Po pár týždňoch sa k zubárovi dostala . Mala pocit ,že zubár a sestričky sú menej zhovorčivé ako zvyčajne ,ale hrial ju pocit ako ušetrí. Po ošetrení jej vypísali blok na 140 € a predstava o veľkej úspore sa pomaly rozplývala . Bola uistená ,že mala platiť viac ,ale že jej tam napísali len použitý materiál. Takto získaný doklad s lekárskou správou o ošetrení predložila na svoju poisťovňu a tešila sa ,že všetko to papierovanie zvládla a ukázala svojmu zubárovi a jeho personálu ,že to ide . Tesne pred Vianocami jej prišiel z poisťovne list. Pri otváraní sa tešila , že si vyberie svojich 78 EUR a použije ich na nákupy darčekov pre svoje vnúčatká. Po prečítaní si textu jej nálada zostala na bode mrazu. V texte sa písalo : “ Oznamujeme Vám ,že Vám poisťovňa zamietla príspevok za zdravotnú starostlivosť ,nakoľko kódy úkonov uvedené v dokladoch ,nie sú v zhode so schválenou žiadosťou “ . Známa zmenila zubára. Myslíte si, že by jej pomohlo ak by zmenila poisťovňu ? Ja si myslím ,že na Slovensku by jej nepomohlo nič.
je blbost platit na nieco, co riadne nefunguje... ...
niektori ludia nie a nie pochopit, co je kapitalizmus,... ...
Doplnenie - samozrejme všetko na náklady zdravotnej... ...
jediné, čo chcem od zdravotných poisťovní ...
Zdravotné poisťovne na Slovensku sú riadne ...
Celá debata | RSS tejto debaty